onsdag 13. juli 2011

Hjelp elefant

Selv om det ikke har kommet noe nye kort fra meg på en stund har jeg laget noen, og her kommer et av dem.
Men først må jeg dele en historie med dere fra jeg var liten.

Som hører til denne tittelen jeg har skrevet i dag. For ja jeg er kjempe redd elefanter, men det er heldevis møter jeg ikke elefanter til daglig. Men det er en grunn til at jeg er redd elefanter altså.

Jeg var 5 år da mamma og jeg skulle ha en jentekveld på sirkus. Mamma hadde skaffet biletter helt framme ved manesjen og jeg var kjempe stolt. I tillegg hadde jeg fått en kjempe stor pose med godteri (Jeg hadde aldrig da hatt så stor pose). Jeg gledet meg kjempe mye til å se elfanter noe jeg bare hadde sett på tv. Jeg måtte vente til siste nummer før pausen og jeg kan huske at jeg dirret så spent var jeg. Jeg satt posen min med godteri ved siden av meg og følgt nøye med. Plutselig stoppet en av elefantene opp fremfor meg og tok posen min. Han gikk to runder i manesjen, og da han kom tilbake til meg la han den tomme posen på fanget mitt og dunket meg som takk på hode. Redd som jeg ble begynte å gråte. Elefant passeren fikk dette med seg og kom og hentet med og mamma i pausen. Tok oss inn til elefantene og satt meg opp på ryggen. Jeg husker bare at jeg sa jeg vil ned  og grått mye. Mamma fikk meg fort ned og prøvde å trøste meg så godt jeg kunne. Men redd elefantene ble jeg. Jeg ville ikke inn å se resten av sirkuset ,men mamma lovet meg at jeg skulle få sitte langt bak. Så ettter denne hendelsen sitter jeg alltid på siste benk når jeg er på sirkus.
Har forresten også møtt elefanter som en gang rømte fra sirkuset da var jeg 8 så jeg føler at jeg har god grunn til å være redd dem.

Men uansett om jeg er redd elefanter så tror jeg ikke denne elefanten på dette kortet er så skummelt.
 Det er et kort som er veldig i veldig pastelfarger. (prøver foresten å få meg ut av å bruke blå eller rosa eller begge som her).
Mønsterarkene er fra en pakke som er kjøpt på nille, det samme er blomstrene. resten kommer fra europris.
Stemplmotivet er fra papirgleder og så klart farget med copics.

Disse fargene brukte jeg:
RV 00. 11 og 13
Y 000,00 og 02
B 02 og 05
BG 05 og 07
E 000,00, 33 og 55
BV 00.
Jeg prøvde meg også på hjemme laget tag

Tar kortet med på utfordringen hod Kort O Mania utfordring #43 Anything Goes!!
Takk for du titter innom, ha en fin dag videre.
-Elisabeth-

1 kommentar:

Sissel sa...

Nei denne elefanten ser ganske så snill og søt ut, søtt kort.
Klem Sissel